Utan Dig är jag ingenting.


Herre, vad skulle jag göra om inte du fanns i mitt liv? Vad skulle jag göra utan dig? Du är mitt liv! Du är mitt allt! Utan dig är jag ingenting!

Jag blickar tillbaka i mitt liv och ser stunder då jag ej kunde stå upprätt. Jag var belastad av alla tyngder som fanns i mitt hjärta. Utåt syntes ett leende på mina läppar men inuti mig översvämmade sorgen. Gud, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville bara att du skulle räta på min rygg. Jag ville kunna skratta, ett skratt av glädje från mitt hjärta. Men glädjen i mig var borta. Tyngden på mina axlar kändes tyngre än vad jag trodde jag orkade bära.

Dagar fanns då jag inte ens ville resa mig upp ur sängen för att allt var så jobbigt. Jag bad till dig, jag ropade, mitt hjärta blödde och det skrek efter dig. Jag undrade när du skulle komma till min hjälp? Med tårar sade jag: Gud jag orkar inte mer, jag är helt förstörd! Kom till min hjälp! Hur länge till ska det vara så här?

Herre Du sade: Be så skall ni få, sök så skall ni finna, bulta så skall dörren öppnas. Och jag svarade Dig: Herre om jag ber fel, lär mig att be rätt, om jag söker fel, lär mig att söka och om jag bultar fel, lär mig att bulta rätt.

Trots tider då jag mådde riktigt dåligt fanns det dock något som gjorde att jag inte gav upp; det var hoppet och tron på att Du inte skulle överge mig. Och det gjorde Du inte! Jag tackar Dig min älskade Gud för den styrka jag idag har. Du har givit mig kraften och glädjen åter och jag vet inte hur jag ska kunna tacka Dig. Jag är Dig evigt tacksam!

Tack för att Du inte övergav mig och för att du alltid finns vid min sida! Tack för din oändliga kärlek till dina barn och din öppna famn som bara väntar på att vi ska komma till dig!

Herre, vad skulle jag göra om inte Du fanns i mitt liv? Vad skulle jag göra utan dig? Du är mitt liv! Du är mitt allt! Utan dig är jag ingenting! 

Amen

Kommentarer
Postat av: Syster

Så sant så sant, utan honom är vi ingenting.

2010-04-04 @ 21:17:21
Postat av: Elisabeth

Ja, och det är väl där man oftast balanserar... mellan hoppet och tron. Somliga dagar och stunder är tron bärande, medan andra stunder och dagar är det precis tvärtom. Då måste man hålla hårt i hoppet...



Varm kram..

2010-04-11 @ 19:03:24
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0