Gud - din far!

Gud är din Far - inte ditt dåliga samvete

Gud står på din sida -  Han är inte din motståndare

Gud vill ge dig kraft i din svaghet - inte öka din börda

Han vill upprätta dig när du faller - inte peka finger åt dina misslyckanden

Han tröstar dig när du är ledsen - Han gläds med dig när du har framgång och mår bra, för det gör en god förälder.

Gud är din Far!

Vår fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske,
på jorden så som i himlen.
Ge oss i dag vårt bröd för dagen som kommer.
Och förlåt oss våra skulder,
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket.
Din är makten och äran i evighet.

Amen.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag önskar du visste hur mycket det betyder, varje ord, som jag får läsa här! För än om jag kanske inte riktigt minns orden sen... så minns jag känslan. Den där bärande...



Tack snälla, mer än jag någonsin kommer att ha ord för!



Varm kram..



Ps. Jag kommer aldrig att kunna lära mig läsa Fader Vår-bönen på det nya sättet... men det funkar rätt bra med det gamla också, tycker jag.

2010-02-13 @ 21:15:29
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0