Var inte rädd!

Var specifik i ditt böneliv. Be om ett arbete om du behöver ett. Om du är ingenjör, be då Gud att öppna upp ett sådant arbete för dig, eller något liknande som du är kvalificerad för. Om du behöver trettio tusen kronor till utbildning, be om den summan. Om fruktan håller dig i sitt grepp, sätt namn på din rädsla och be specifikt om befrielse från den. En mentor sa en gång till mig: ”Vi behöver vara på vår vakt emot ´flummiga´ böner.”


Var inte rädd, jag är med dig.
Änslas inte, jag är din Gud.
Jag ger dig styrka och hjälper dig,
stöder och räddar dig med min hand.

Jesaja 41:10

  


Kommentarer
Postat av: Linn

Godmorgon!

Vilken fin blogg du har, Hur är det med dig?? :D

2009-09-01 @ 08:39:41
URL: http://anjiru.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag är rädd att jag har lång väg kvar innan jag kan släppa just det... att inte vara rädd. Men jag jobbar på det, och att läsa här är stor hjälp på vägen! Som alltid... tack snälla.



Varm kram..

2009-09-03 @ 19:25:26
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0