Jag överlämnar mig till dig

Vi har hört så mycket om att man ska hålla ut och framhärda…om uthållig styrka. Men det finns mer än att bara  uthärda. Det är en sak att stå med dyster min, hårt knuten näve och stirra ilsket på Gud och säga: Hur VÅGAR DU! Vilken rätt har du?” eller: ”Se vad jag har gjort för Dig! Och se vilken belöning jag har fått i stället?!” Det finns en sorts uthållighet i det här. Men det finns också en annan sort. Den sorten som står med öppna händer och armar och som beskådar Guds ansikte och säger: ”Jag överlämnar mig till Dig”

 

Salig är den som håller ut då han prövas; när han har bestått provet skall han då det eviga livets segerkrans, som Gud har lovat dem som älskar honom.

 

Jakobs brev 1:12   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0