Hoppet återvänder!

Ta ifrån oss våra tillgångar och vi blir hindrade. Ta vår hälsa och vi blir handikappade. Ta vår målsättning och vi slöar till och blir förvirrade. Men ta bort vårt hopp och vi kastas ut i det djupaste mörker, paralyserade på vår livsväg. Vi undrar och frågar: ”Varför? Hur mycket längre? Tar detta svåra aldrig slut? Vet Gud var jag är?”

Då säger Fadern: ”Det räcker”, och vad underbart det är! Hoppet återvänder och översköljer oss.


Den som bor i den Högstes skydd och vilar i den Väldiges skugga, han säger:

”Herren är min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på.”  

Psaltaren 91:1


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

När minsta lilla ljus smyger in... sådär så att man tänker... "jo, men det går nog det här också" det brukar jag kalla för lite hopp.

Jag tackar alltid Gud för de ljuset... alltid.



Varm kram..

2009-09-14 @ 22:29:50
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0