Guds räddande försyn

Guds räddande försyn verkar ständigt, även mitt i de mest djävulska planer och handlingar. Så fatta mod, min vän. Gud har full kontroll. Inget händer på jorden som blir en överraskning i himlen. Inget hamnar utanför hans gudomliga radarskärm när han tryggt leder oss hem. Sådant som förefaller vara helt förvirrande, utan orsak, orättvist, felaktigt, passar trots allt in i Fadersn försyn.

Den som bor i den Högstes skydd och vilar i den Väldiges skugga, han säger: "Herren är min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på."

Psaltaren 91:1
   

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

"Inget händer på jorden, som blir en överraskning i himlen"... de orden ska jag ta med mig!

Tack snälla snälla... som alltid!



Varm kram..

2009-09-07 @ 10:10:31
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Sivan

Uppskattar verkligen de ord jag får här på dailyprayer, ofta mitt i prick.

2009-09-08 @ 00:08:15
URL: http://meromoss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0