Var inte rädd!

Jag vill hålla dig uppe, säger Gud. Men så länge du lutar dig mot någon annan kan du inte luta dig mot mig. Så länge du lutar dig mot något annat, kommer du inte att luta dig mot mig. De blir ersättare för mig, så att du inte hålls uppe av min hand.


När du stödjer dig på någon annan människa eller på något omkring dig, har du fokus inställt horisontellt, inte vertikalt. Mänskliga kryckor paralyserar trons vandring.


Var inte rädd, jag är med dig.
Ängslas inte, jag är din Gud.
Jag ger dig styrka och hjälper dig, stöder och räddar dig med min hand.



Jesaja 41:10   


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack,goda du "för mycket mer

än jag kan nämna och säga".

Du vet....



Varm kram..

2009-05-05 @ 18:19:06
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Gudrun

Tack för allt uppmuntrande du skriver som jag får ta del av.

2009-05-05 @ 19:20:14
Postat av: Gudrun

Tack för allt uppmuntrande du skriver som jag får ta del av.

2009-05-05 @ 19:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0