Löften om Guds frid


Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med
Gud genom vår herre Jesus Kristus.
Rom 5:1

Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er
inte det som världen ger. ...
Joh 14:27

”Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I
världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat
världen.”
Joh 16:33
 
Min son, glöm inte vad jag har lärt dig, bevara mina bud i
ditt hjärta. Hög ålder och ett långt liv, frid och välgång
skall de ge dig.
Ords 3:1-2

... HERREN välsignar sitt folk med fred.
Ps 29:11

Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka
då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då
skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era
hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.
Fil 4:6,7

... Guds rike är inte mat och dryck utan rättfärdighet och
frid och glädje i den heliga anden.
Rom 14:17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0