Min hjälp den kommer från Herren

Trösten kommer inte till de sorglösa och glada. Vi måste gå ner i dalen, om vi vill erfara den dyrbaraste av Guds gåvor - trösten - och på så sätt bli utrustade för att bli hans medarbetare.

När den oundvikliga natten bryter in i vårt hjärtas trädgård, när löven skrumpnar och solen inte längre skiner, då ska inte ens i det tätaste mörker saknas droppar av himmelsk dagg - dagg som endast faller när solen gått ner.

Ur Källor i öknen, C.E. Cowman

Hur kommer hjälpen när striden rasar och jag förskräckes? Den kommer då, när jag som mest fasar för den kalk som räckes. Är icke handen som håller den för mig den store Förbarmaren, fast jag ej alltid kan se den?

Den kommer sakta som vindens susning i morgonstunden och låter uppgå en hoppets ljusning i hjärtegrunden.
På sår som blöder den lägger hand och stillar plåga och dödens brand. Så kommer hjälpen från Herren.

Den uppenbarar mig hemligheten av livets under och knyter samman med evigheten de korta stunder - är genom förlåten öppnad väg, där jag får erfara steg för steg: "Min hjälp den kommer från Herren".


Henrik Schager

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har du hittat några nya fina citat. Hade inte mamma den boken?

2009-06-16 @ 22:04:46
Postat av: siv

Å så vackert. Så otroligt vackert.

2009-06-17 @ 22:45:13
URL: http://jagsiv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0