Gud håller dig tryggt i sin hand

Gud håller dig tryggt i sin hand. Guds hand låter en skugga ifrån korset falla över ditt liv.

Sitt ner vid foten av korset och överlämna dig i Hans mäktiga hand.

Acceptera Hans disciplin, erkänn hans befrielse och be om Hans urskillningsförmåga.

Var sedan tyst. Var stilla. Vänta. Och flytta på dig så att jag kan sätta mig bredvid dig. Jag väntar nämligen också. 


Det kommer inte an på människors vilja eller strävanden, utan på Guds förbarmande.


Romarbrevet 9:16


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en fin text som jag läser på min födelsedag, ikväll behöver jag känna att Gud håller mig tryggt i sin hand.

2009-06-08 @ 22:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0