Genom sin nåd förblir han för oss

Det känns stort när jag inser att Gud har kontroll över hela livet. Han vet inte bara tider och stunder; Han är också Herre över det oväntade och oförutsedda. Vår tid och våra prövningar är i Han händer, även när vi känner oss besvärade, förvirrade eller gör något hemskt. 

Antingen vi är upprymda och glada över hans välsignelse, eller fångade i ett snår av någon tilltrasslad, obehaglig situation, så släpper Han oss inte. Genom sin nåd förblir Han för oss 

Om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss?

Romarbrevet 8:31

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, jag vet... jag har skrivit det förut... men det tål att upprepas... för så viktiga är dina ord!

Din blogg betyder mycket för mig... den bär i mörker... den stöttar i motgång... den glädjer i medgång.

Tack för att du visar vägen... tack snälla!!



Varm kram..

2009-07-09 @ 22:28:40
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0