Han ger den trötte kraft

Ett exempel på tro hittades på en vägg i ett koncentrationsläger. Där hade en fånge ristat in orden:

"Jag tror på solen, även om den inte skiner,
jag tror på kärleken även då den inte syns,
jag tror på Gud, även då han inte talar."

Jag försöker föreställa mig den som karvade de där orden.
Jag försöker se framför mig den skelettmagra hand som höll i den glasbit eller vassa sten som formade dem.
Jag försöker tänka mig hur den personen kisade i mörkret medan han ristade in varje bokstav.
Vilken hand kan ha drivits av en sådan övertygelse? Vilka ögon kan ha upptäckt det goda i ett sådant helvete?

Det finns bara ett svar; ögon som har valt att se bortom det synbara.

Han ger den trötte kraft, den svage får ny styrka.

Jesaja 40:29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0