Gud är med dig i allt vad du gör

När du vandrar på tillitens väg kommer du att uppleva situationer som helt enkelt inte går att förklara. När du efter händelsen ser dig tillbaka, skulle du aldrig ha kunnat tänka ut en bättre plan. När det hände föreföll det märkligt, mystiskt... till och med ologiskt. Låt mig försäkra dig, det är så Gud verkar. Saker kommer att hända som verkar vara fullständigt motsägelsefulla, men det är Gud som har arrangerat dem. Det var en underbar dag när jag slutligen insåg att jag varken behöver förklara eller försvara Guds vilja. Mitt jobb är helt enkelt att följa den.


Låt dig inte skrämmas, bli inte förskräckt. Herren, din Gud, är med dig i allt vad du gör.


Josua 1:9   


Kommentarer
Postat av: JOSEFINE

godmorgon :D

2009-01-23 @ 09:11:45
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: Gudrun

TAck för att du orkar skriva, du vet inte hur mycket dina ord hjälper mig i vardagen.

2009-01-24 @ 10:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0