Dina viskande tankar

Tänk dig att varje ögonblick är en möjlighet till gemenskap med Gud.

När livet är över, kommer du att ha väntat vid trafikljus i sex månader, öppnat skräppost i åtta månader, letat efter saker i ett och ett halvt år och stått i diverse köer i minst två år. 

Varför inte ge de stunderna åt Gud? När du ger Gud dina viskande tankar, blir det triviala speciellt. 

Enkla fraser som "Tack Far", "Var herre över den här stunden, Herre", "Du är min viloplats, Jesus" förvandlar din väntan till en pilgrimsfärd. Du behöver inte lämna kontoret eller knäböja i köket. Be just där du är. Låt köket bli en katedral eller klassrummet ett kapell. Ge dina viskande tankar till Gud.

Rannsaka mig, Gud, och känn mina tankar,
pröva mig och känn min oro.

Psaltaren 139:23 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0