Var en fast klippa för mig...

När vi kommer i dilemma i våra liv och inte kan tyda vilket som är rätt håll att gå åt, måste vi (jag upprepar, måste) tillåta Herren att vara vår guide, vår styrka, vår visdom - vårt allt!

Det vill säga, om vi vill bevara vår glädje i den processen.

Om du är den "super-ansvariga", "jag-kan-klara-det-själv-typen", kommer det att vara en av livets största utmaningar att släppa taget och låta Gud ta kontrollen. men jag bönfaller dig, gör det!  Tvinga dig själv att förtrösta på Den som är mycket mer kapabel, intelligent och ansvarig än du.

Vänd ditt öra till mig, skynda till min räddning,
var en fast klippa för mig...

Psaltaren 31:3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0