Ett hopp bortom graven...

Ingen människa, hur framgångsrik hon än är i livet, kan proklamera seger över döden genom sin egen kraft. Vi kan klättra på våra stegar av ansträngning, högre utbildning, av ekonomisk välgång, av goda handlingar mot våra medmänniskor, av trofast och flitigt ansvar, av hederlighet i affärer och hög moralisk standard. Men bara genom tron på Jesus har vi försäkran om hopp bortom graven.


När vi nu har dött med Kristus, är vår tro att vi ska leva med Honom.


Romarbrevet 6:8    


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag har också kommit till insikt om att ingenting sker av min egen kraft... vad jag än tror att jag har åstadkommit själv i mitt liv, så har det redan bestämts av någon annan.



Varm kram...

2009-02-13 @ 22:13:06
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0