Ödmjukhet

Arbeta på att få en ödmjuk ande. Vänta inte på att omgivningen ska uppmuntra dig till detta...det kommer aldrig att hända. Bed till Gud, om det är nödvändigt, att han bryter ner din viljestyrka, så att du blir en person som är samarbetsvillig, ödmjuk, harmonisk, sympatisk och vänlig i varje aspekt av detta pilgrimsliv. Kom ihåg, ytterst är det inte mänsklig auktorietet vi ödmjukar oss under, utan gudomlig.

Måtte Herren låta er kärlek till varandra och till alla människor bli rik och överflödande...

1 Tessalokikerbrevet 3:12    

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

För mig själv så har jag bytt namn på den här bloggen... jag kallar den för "input-bloggen". Så många många gånger har jag funnit just det... input. Input till att jag inte är ensam... och det, det är något som jag mycket mycket ödmjukt tackar för. Tack snälla...



Varm kram...

2009-08-24 @ 21:10:55
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0