Gud är fullständigt trovärdig

Gud är fullständigt trovärdig. Jag har till slut lärt mig det. Jag har till slut lärt mig att hans suveräna plan är den bästa. Att vad jag än förtröstar på Honom om, kan han ta hand om bättre än vad jag kan. Att ingenting under hans kontroll någonsin kan bli okontrollerat. Att han vet om allt jag behöver, in i minsta detalj. Att han kan förse, leda, starta, stoppa, understödja, förändra och korrigera i sin egen tid och för sitt eget syfte. När jag håller händerna borta från saker och ting, blir hans vilja uppfylld. Hans namn blir upphöjt och hans ära blir stor.



 Gud är vår tillflykt och vår styrka, en hjälp i nöden som aldrig svikit. Psaltaren 46:1    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0