Bön för den kommande dagen

Gode Gud, jag kommer inte att hinna tänka på
dig under den kommande dagen, men jag vet att du
är med mig. Tack att du leder mig hela dagen.
Herre, gör mig klar och skärpt, så att det jag ska göra inte går fel.

Gode Gud, det är vissa saker som jag inte förstår, därför - ge mig vishet!

Jag känner att jag inte hinner med det som förväntas av mig, jag är så stressad.
Helige Ande, gör mig lugn och avspänd!

Herre, jag förstår mig inte på min kollega.
Förlåt att jag blir arg och känner mig sårad.
Hjälp mig att få kärlek till denna person så att jag kan se
henne/honom med dina ögon.

Kommentarer
Postat av: Syster

Fin bön när det är stressigt i vardagen. Tack för det du skriver.

2009-08-18 @ 17:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0