Var inte rädd!

När du oroar dig för vad du inte har, kommer du inte att kunna njuta av det du faktiskt har. Det är det Jesus sa i Matteus 6:15: "Därför säger jag er: bekymra er inte för mat och dryck att leva av eller för kläder att sätta på kroppen. Är inte livet mer än födan och kroppen mer än kläderna?"


Oro är ansvar som du tar på dig och inte kan hantera. Sanningen är att det finns ansvar som Gud aldrig har avsett att du ska hantera, eftersom det är hans.


Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud.


Jesaja 41:10    


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Å vad jag försöker att tänka så! Något annat som jag också tänker på... för det mesta... är att dina inlägg så ofta är svar på somligt som jag precis då försöker att klura ut!

Märkligt, skulle man ju kunna tycka... fast å andra sidan... jag vet ju att du har "connections"!



Varm kram...alltid!

2009-04-27 @ 20:22:01
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0