Lita på Gud!

Gud jag vill tacka dig i alla lägen och under alla tider.

Jag ber dig Gud att du förlåter mig för att jag inte alltid tackar dig under mina svåra tider.

Jag ber dig Gud att du förlåter alla gånger jag tvivlat på dig och frågat: varför gör du så med mig Gud, jag vet ju att du vet vad som är bäst för mig.

Jag tänkte inte på att min prövning var för att komma dig närmare och stärkas i min ande. Jesus lär mig förstå värdet av min prövning så att jag kan tacka dig i alla lägen och under alla situationer.

Låt din vilja ske Gud. Låt din vilja ske.

Amen.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men det är svårt att tänka "låt din vilja ske" när det går som tyngst! För risken blir att man resignerar... och bara ger upp.

Men jag tackar Gud varje kväll... för allt det braa som jag faktiskt också får, när jag fått styrka att ta mig igenom en dag, eller att någon hjälpt mig... även om jag tyckt att det svåra under en dag överväger.



Varm kram..



Ps. Jag läser allt det du skriver... o jag tackar för dig varje kväll! Än om jag nu inte kommenterar så ofta, så bär dina ord mycket...

2009-04-17 @ 15:35:12
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0