Jag vänder mig till dig

När mörkret tränger mig, Herre jag vänder mig till Dig. Ingen annan kan lysa upp tillvaron som Du.

När min Ande är sargad och sjukdom plågar mig, Jag ber Dig Gud, själarnas läkare, hela mig.

När svåra stunder förmörkar min tillvaro, Du Gud är min tillflykt som ger mig tröst och skydd.

När jag är inlåst i min ängslan och mina bekymmer är mig ett fängelse, Till Dig vänder jag mig, nyckeln som öppnar porten och släpper mig fri.

När svårigheter tynger mig och oro är mig ett tungt ok, Du bär mina bördor och Du bär mig. Ty Du är stark Gud, Du är god. Du vakar, skyddar och tröstar. Du helar, upplyser och öppnar.

Hör min bön, Gud. Lätta mig från morgondagens bekymmer. Giv mig Din ro och Din frid.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0