Tack för att jag alltid är sedd av Dig!

Jag tackar dig, Fader, för att jag får leva genom Dig.

Om än ingen människa ser mig,
är jag alltid sedd av Dig.

Om än jag aldrig lär känna mig själv,
är jag till fullo känd av Dig.

Tack för att Du alltid ser mig
genom din älskade Son.

Tack för att jag är villkorslöst förlåten och älskad
av Honom.

Tack för att Du dagligen kallar mig vid namn,
så att jag på nytt kan finna mig själv i och genom Dig.

Tack för att Du, när min kropp en gång kläds av mig,
tar mig hem till Dig, där jag får vara för evigt.

Kommentarer
Postat av: gudrun

Vad skönt och tryggt att veta att det finns någon som alltid ser oss.

2008-09-04 @ 21:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0