Att välja glädje

Jag har upptäckt att en glad uppsyn inte har något att göra med ålder, sysselsättning (eller brist på det), var man bor, utbildning, civilstånd, utseende eller omständigheter.


Glädje är ett val.


Det beror på attityden som härstammar från ens tillit till Gud - att Han håller på att arbeta, att Han har full kontroll, att Han finns mitt i vad som har hänt, händer och kommer att hända.


Du visar mig vägen till liv,

Hos Dig finns glädjens fullhet,

Ständig ljuvlighet i Din högra hand.


Psaltaren 16:11


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag har läst dina ord flera gånger nu - och varje gång jag känner lite av den glädje som också finns, så tänker jag:

"Ja, Gud... du håller nog på att arbeta lite nu!"



Det känns både lite tryggt och hoppfullt, tycker jag!



Tack för dina ord... de behövs!



Varm kram..

2008-10-21 @ 08:25:49
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0