Herre, ge mig av din frid!

Herre, du hade alltid kontrollen, vad som än mötte dig. Människors nöd, lidande och smärta. Fattigdom och hunger. Tvivel och misstro. Vrede och hat. Den cynism som såg det goda som ont och som förvrängde motiven.

Och när människor kom, ängsliga, rädda och arga och inte visste vägen, då fanns du där. Du erbjöd dem din kärlek, styrka, förståelse, tröst och inspiration. Och ännu viktigare: din kärlek.

Du hade kontrollen, för du såg längre. Din Faders vilja var tydlig och verklig för dig. Allt annat måste underordnas den. Alltid när du mötte smärta och nöd ledde du människor vidare, bortom det som gjorde ont, mot den kärlek som aldrig släpper taget.

Herre, när jag står inför kriser i mitt liv, när det ställs krav på min tid och uppmärksamhet, när jag känner hur paniken växer inom mig och jag inte klarar av det, låt mig då ta din hand. Hjälp mig att se vad som är din vilja här mitt i vardagens krav. Visa mig vad som är viktigt i livet. Bevara mig från att vara så upptagen av det som jäktar mig att jag inte har tid för det väsentliga.

Herre, ge mig av din frid!

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Tack än en gång för det du skriver för oss, det är ord och tankar som leder till eftertanke, i dag var det ord som jag behövde. TACK.

2008-11-23 @ 18:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0