Min Gud, jag är Dig evigt tacksam!

Min Gud, min Gud, min gode Gud.

Min själ längtar efter Dig, min ande törstar efter Din barmhärtighet.

Min kropp hungrar efter Din godhet, jag vill känna Din nåd.

Mitt hjärta bultar på Din dörr, min tanke springer efter Dig.

Min tunga sjunger Ditt lov, min mun ropar efter Dig.

Mina ögon spanar efter Ditt ljus, mina öron efter Din stämma.

Mina fötter vill vandra Dina stigar, mina ben vill springa efter Dig.

Mina händer vill utföra Dina gärningar, mina fingrar vill känna Dig.

Mitt förnuft vill räkna Din storhet, med mätare ta Ditt mått.

Min Gud, min Gud, min gode Gud.

Jag vill dricka Din bägare, om så en droppe.

Jag vill smaka av Ditt bord, om så en smula.

Släcka min törst med Din barmhärtighet.

Mätta min hunger med Din nåd.

Öppna Din dörr, ty det är kallt ute.

Stanna upp en stund, min tanke är för långsam.

Lyssna till min lovsång, hör mina rop.

Visa mig Ditt ljus, blända mina ögon.

Låt mig höra Din röst, Din vackra stämma.

Räta mina stigar, underlätta för mina ben.

Jag hämtar min styrka från Dig, min Gud.

Ur Din källa hämtar jag min kraft.

Mitt förnuft kan aldrig förstå Din storhet, ingen mätare kan mäta Dig.

Det enda vi kan göra är att be Dig och be till Dig,

sjunga Ditt lov och vara Dig tacksam.

Jag ber Dig min Gud, jag sjunger Din ära och jag är Dig evigt tacksam.

Min Gud, min Gud, min gode Gud!

Kommentarer
Postat av: jenny

hejsan! vad fin blogg du hadde! ha det bra kram /jenny

2008-07-13 @ 22:26:53
URL: http://killerprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0