Vad är då en människa, att du tänker på henne?

Det är viktigt att vi ibland sätter oss ned, tar en lång återblick av vårt korta liv och bara räknar våra välsignelser.

Vad är det för särskilt med oss som gör att vi har blivit beskyddade från regnet som gjort tusentals andra hemlösa?

Vilka är vi, att Han har välsignat vårt hem och beskyddat det?

Vad är det för särskilt med mig, Herre, att du kan ge mig hälsa och styrka så att jag kan utföra mina dagliga sysslor?

Vem är jag att undfå den nåden?


Vad är då en människa, att du tänker på henne, en människoson eftersom du tar dig an honom?


Psaltaren 8:5      


Kommentarer
Postat av: gudrun

Vilka kloka ord, ja nog är det viktigt att vi ibland stannar upp och tänker på hur bra vi har det.

2008-08-27 @ 20:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0