Kasta alla era bekymmer på Honom


Jesus Kristus står vid dörren. Han håller ut sina sårade händer. Hans fötter är genomborrade och hans kropp svårt sargad. Han säger:

"Jag känner till vilken svår press som vilar på dig. Jag förstår spänningen. Jag känner till dina orättvisa förhållanden. Men låt mig ge dig uppmuntran. Var inte rädd. Se på livet genom mina ögon. Sluta upp med att låta livet skrämma dig. Sluta spring iväg av fruktan. Lita på mig!"


Kasta alla era bekymmer på Honom,

för Han sörjer för er.

  

1 Petrusbrevet 5:7  


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Idag läser jag ditt inlägg flera gånger... tack! Det händer också att jag "backar bandet", och läser allt vackert du förmedlar här... ord som bär, och omtanke om andra.

Att vara tacksam för det man får, och för det man har... ja, det är jag. För jag har fått så så mycket gott och vackert i livet. Å jag får det fortfarande...!

Att få möta kärlek, och vänskap i sitt liv är inte alla förunnat, att få möta någon att dela sitt liv med är en gåva... och att få vara frisk är en nåd att stilla bedja om... så jag är verkligen så tacksam!

Å det finns alltid de som har det så så mycket värre...!!



Varm kram..

2008-08-28 @ 00:10:02
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0