Ge mig styrka

Käre Gud, jag kommer till dig i min förtvivlan

över att den som står mitt hjärta nära har drabbats av sjukdom.

 

Ge mig styrka att varje dag

försöka vara en god medmänniska,

så att jag orkar stötta och uppmuntra.

 

Hjälp mig i nattens mörker

att inte tappa modet

och min tro på dig.

 

Låt mig känna din närhet

när svårigheterna hopar sig.

 

Du som själv vandrat genom dödsskuggans dal,

hjälp mig att uthärda allting, bära allting

och hoppas allting så som kärleken gör,

redan här och nu

och in över evighetens gräns.



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag hoppas att du vet att just genom dina ord... så hämtar jag kraft, och försöker hålla fast vid min tro, som känns rätt bräcklig emellanåt! Tack, för mycket mer än jag kan ge ord för...



Varm kram.. du betyder mycket!!

2008-08-06 @ 15:46:32
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0