En borg i nödens tider


Vi är begränsade mänskliga varelser som bara kan se det närvarande och det förgångna.


Framtiden ser lite hotfull ut, så vi behöver hålla i Guds hand och förtrösta på honom så att han kan lugna oss.


Och när vi är envisa och gör motstånd, och han tar tag i oss och skakar om oss för att få vår uppmärksamhet, så blir vi påminda om att det inte är vi som bestämmer.


Gud har en plan för oss, fast den kan verka underlig.


Trots alla risker med att vara i centrum för Guds vilja, är det ändå den säkraste platsen på jorden.


Herren är en borg för den förtryckte, en borg i nödens tider.
De som känner ditt namn förtröstar på dig,
ty du överger inte dem som söker dig, Herre. 
 

Psaltaren 9:10-11  


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det tror jag också... än om jag just nu har lite svårt att förstå vad han har för plan med mitt liv.



Att människor kommer till hjälp när det är svårt... det tycker jag är lite som att få hålla Honom i handen!



Varm kram..

2008-08-14 @ 00:26:01
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: gudrun

Tack än en gång för allt tröstefullt och vackert som du skriver.

2008-08-14 @ 10:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0